آزمون یوس
نوشته شده توسط : nadi

آزمون یوس ترکیه

آزمون یوس

آزمون یوس ترکیه برای تمام افرادی که قصد داشته و دارند در ترکیه ادامه تحصیل دهند یک نام آشنا می باشد. همانند نام کنکور که برای همه ما ایرانی ها نامی آشناست و یکی دو سال قبل از گرفتن دیپلم به شدت با این مفهوم دست و پنجه نرم می کنیم و با انواع کلاسهای تقویتی و پیش از کنکور سعی می کنیم تا در این آزمون بز رگ موفقیتی بدست آوریم و در رشته مورد نظر خود و البته در بهترین دانشگاه پذیرفته شویم تا قدمی برای ساخت آینده برداریم.

آزمون یوس یا کنکور ایران؟

به قول شکسپیر نویسنده فقید انگلیسی " یوس آزمون است یا کنکور" مسئله این است!
در واقع آزمون یوس تقریبا همانند کنکور ما ایرانی ها می باشد با چند تفاوت که باهم بررسی می کنیم.

 

  • کنکور شامل مباحث درسی زیادی ست که شرکت کنندگان می بایست در اغلب این مباحث اطلاعات بالا داشته باشند تا بدون نمره منفی بتوانند جواب صحیحی را در خصوص سوالات مربوطه بدهند. اما آزمون یوس شامل سه و در برخی دانشگاه ها چهار مبحث می باشد.
  • سوالات کنکور بطور کلی بدون توجه به دانشگاه تدوین می شود. اما آزمون یوس با توجه به هر دانشگاه سوالاتش تدوین می شود. و اساسا هر دانشگاه بطور مجزا آزمون یوس را از داوطلبان می گیرد.

کنکور ترکیه

 

از اتباع ترکیه آزمون یوس گرفته نمی شود و این آزمون ویژه و مخصوص اتباع غیر ترکیه ای می باشد که تمایل دارند در ترکیه ادامه تحصیل دهند. از اتباع ترکیه ای کنکور ترکیه گرفته می شود و اتباع غیر ترکیه ای اجازه حضور در کنکور ترکیه را ندارند. لذا به مباحثی که در کنکور ترکیه اهمیت داده می شود در این نوشتار نخواهیم پرداخت و صرفا زمان خود را برای تحلیل آزمون یوس می گذاریم.

مباحث موجود در آزمون یوس 

مباحث آزمون یوس بسیار کمتر از مباحثی ست که در کنکور ایران وجود دارد بنابراین افراد و متقاضیان زمان بیشتری را می توانند برای مطالعه این مباحث در نظر بگیرند. این مباحث برای اغلب ما مباحث آشنایی ست زیرا در دوران دبیرستان مطالعه کرده ایم. این موارد شامل دروس ریاضیات . هندسه می باشد. دو مبحث دیگر که در مدارس ایران تدریس نمی شود اما می توان منابع خوبی را برای مطالعه یافت شامل هوش و اطلاعات عمومی ست.

آمادگی برای آزمون یوس

برای آمادگی آزمون یوس برخی از متقاضیان شاید فکر کنند که مطالعه کتاب های مربوط به دوران دبیرستان کافی ست و نیازی به تهیه منابع مطالعاتی دیگری نیست. در پاسخ می توان گفت این نوع مطالعه کتب مربوط به دبیرستان مخصوصا دروس ریاضی و هندسه رشته ریاضی فیزیک ایده خوبی است اما کافی نیست. و بهتر است علاقه مندان به شرکت در آزمون یوس منابع اصلی این آزمون را که توسط دانشگاه های ترکیه معرفی می شود را تهیه و مطالعه نمایند این موضوع می تواند از چند جنبه مفید باشد.

دلایل مطالعه منابع اصلی آزمون یوس

وقتی شما منابع اصلی آزمون یوس را مطالعه نمایید صرفا وقت خود را برای مطالعه مواردی که در آزمون از آنها سوال مطرح می شود خواهید کرد و دیگر زمان و انرژی خود را صرف مطالعه مطالبی که در آزمون مورد نظر نمی باشد نخواهید کرد و این یعنی دقت و مطالعه بیشتر بر روی مباحث مورد نظر. دوم با نوع طراحی سوال آشنا خواهید شد و سوم که مهم می باشد چون سوالات آزمون به زبان انگلیسی یا ترکی طراحی می شود با نوع جمله بندی های سوالات آشنا خواهید شد و در هنگام آزمون زمان تان برای درک روی سوال به هدر نخواهد رفت.

منابع اصلی را از کجا تهیه نماییم

منابع اصلی برای آزمون یوس را می توانید از خود کشور ترکیه تامین نمایید و یا اگر سفر به ترکیه برای شما فعلا مقدور نیست می توانید درخواست منابع را از طریق سایت آتاکان نمایید تا از طریق پست به دست شما برسد. در ضمن می توانید بطور رایگان از مشاورین خود  در موسسه اتاکان کمک بگیرید. و سوالات خود را بپرسید.

 

 

 

 





:: برچسب‌ها: آزمون یوس ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
آزمون یوس در تاریخ : 1401/1/19/5 - - گفته است :
آزمون یوس آسونتر از کنکور ترکیه است


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: